• Головна
  • МОН підтримує ініціативу Президента України щодо проведення уроків медіаграмотності в школах
15:03, 12 березня

МОН підтримує ініціативу Президента України щодо проведення уроків медіаграмотності в школах

МОН підтримує ініціативу Президента України щодо проведення уроків медіаграмотності в школах

Президент України Володимир Зеленський під час Всеукраїнського форуму «Україна 30. Культура, медіа, туризм» звернув увагу на необхідність проведення уроків медіаграмотності в школах для розвитку свідомого та критичного ставлення до інформації, яку отримуємо з різних джерел. 

Міністерство освіти і науки України підтримує ініціативу Президента України і працює над тим, щоб курси з медіаграмотності ввійшли до базових освітніх програм. У 2011 році в Україні були започатковані регіональні експерименти з упровадження медіаосвіти. Згодом інформаційно-цифрова компетентність увійшла до десяти ключових компетентностей у межах освітньої реформи.

«Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене і водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій для створення, пошуку, оброблення, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі, приватному спілкуванні тощо. Також ідеться про навички з інформаційної та медійної грамотності. Наразі медіаграмотність є складовою курсів "Громадянська освіта" для учнів 10-х класів,  "Культура добросусідства" – для учнів 1-4 класів. На виконання Державного стандарту базової загальної середньої освіти розроблено типову освітню програму для учнів 5-9 класів, в якій передбачено впровадження з 2022/2023 навчального  року курсу “Культура добросусідства”, що містить основи медіаграмотності», – зауважив Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет. 

За його словами, в закладах загальної середньої освіти на сьогодні медіаосвіта і медіаграмотність викладаються як у формі окремих курсів («Основи медіаграмотності», «Сходинки до медіаграмоти», «Медіакультура», «Медіаосвіта»), так і інтегровано. 

«Медіаграмотність у школах вивчається сьогодні і в межах позакласної (гурткової) роботи. Йдеться, наприклад, про створення шкільних медіа», – зазначив Сергій Шкарлет.

Він додав, що загалом «освітяни дедалі більше трактують медіакомпетентність педагога як одну з основних педагогічних компетентностей». 

Також із 2011 року МОН у партнерстві з Академією української преси впроваджує  медіаосвіту через:

формування та підтримку групи лідерів-медіапедагогів для початкової, середньої та вищої освіти;
підготовку навчальних видань для різних аудиторій;
залучення світового досвіду з впровадження медіаосвіти і медіаграмотності. 

Із 2011 року постійно проводиться підготовка викладачів обласних інститутів післядипломної педагогічної освіти. Більшість із них у подальшому працювали як обласні координатори впровадження медіаосвіти і, відповідно, у всіх ОІППО в різних формах викладається медіаосвіта і медіаграмотність. 

Окрім того, впродовж останніх років підготовлено та видано:

посібники «Основи медіаграмотності: навчально-методичний посібник для вчителя 8 (9) клас. Плани-конспекти уроків»;
«Медіаграмотність на уроках суспільних дисциплін»;  
«Медіаграмотність та критичне мислення на уроках суспільних дисциплін»;
навчальні модулі: «Як створити сучасну шкільну газету?»;  
онлайн-видання «Гід для вчителя зі створення учнівських газет «Преса попереду»,  «Вступ до новинної грамотності» тощо. 

Також Міністерство освіти і науки України у партнерстві з ІRЕХ (Радою міжнародних досліджень та обмінів), МБФ «Академія української преси», за підтримки Посольств США та Великої Британії реалізує  проєкт «Вивчай та розрізняй інфо-медійна грамотність». Його мета — навчити здобувачів освіти критично сприймати інформацію, протидіяти маніпуляціям, усвідомити цінність високоякісної інформації в контексті шкільної освіти. 

Наразі проєкт виконується у всіх обласних центрах, а також у Маріуполі, Краматорську та Сєвєродонецьку. До реалізації проєкту залучені 655 шкіл (655 директорів, 3587 вчителів), 25 ІППО та 21 ЗВО (1225 викладачів і методистів).

Діяльність проєкту направлена на розвиток навичок критичного сприйняття інформації та інтеграцію інфо-медійної грамотності в навчальну програму шкіл, ЗВО та ІППО. В межах проєкту розробляються навчальні матеріали для вчителів вибраних предметів (8-10 класи), проводяться тренінги та навчання для установ-учасників проєкту (школи, ІППО, педагогічні ЗВО), впроваджується навчання за підготовленими матеріалами та оновленими навчальними програмами.

Із 2012 року в Україні діє портал «Медіаосвіта та медіаграмотність», де найбільшою популярністю серед викладачів медіаграмотності користуються моделі уроків. Із детальною інформацією можна ознайомитися на сайті Академії української преси.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Стрий #новиниСтрия #сайтмістаСтрия #Стрийщина #новиниСтрийськогорайону2021 #245.ua #сайтТвогоміста

Коментарі

Оголошення
live comments feed...